「Wolfenstein: Cyberpilot」は解像度100%だとRTX 2070 SUPER以上が必要
続いては「Wolfenstein: Cyberpilot」で検証する。画質プリセットは「高」とし、フォービエイテッド・レンダリングは「50」とした。ステージ2の開始直後におけるフレームタイムをチェックする。
Wolfenstein®: Cyberpilot™ © 2019 ZeniMax Media Inc. A MachineGames production, developed by Arkane Lyon. MachineGames, Arkane, Bethesda, Bethesda Softworks, ZeniMax and related logos are registered trademarks or trademarks of ZeniMax Media Inc. in the U.S. and/or other countries. Wolfenstein, id, id Software, id Tech and related logos are registered trademarks or trademarks of id Software LLC in the U.S. and/or other countries. Uses id Tech®. Copyright © 2011-2019 id Software LLC. Havok Software is © 2016 Microsoft. All Rights Reserved. Uses Bink Video. Copyright © 1997-2019 by RAD Game Tools, Inc. Uses Oodle. Copyright © 2008-2019 by RAD Game Tools, Inc. Uses Umbra 3 Visibility Solution. © 2019 by Umbra Software Ltd. www.umbrasoftware.com Powered by Wwise © 2006-2019 Audiokinetic Inc. All Rights Reserved.
Wolfenstein®: Cyberpilot™ is a fictional story set in an alternate universe in the 1980s. Names, characters, organizations, locations and events are either imaginary or depicted in a fictionalized manner. The story and contents of this game are not intended to and should not be construed in any way to condone, glorify or endorse the beliefs, ideologies, events, actions, persons or behavior of the Nazi regime, or to trivialize its war crimes, genocide and other crimes against humanity.
●アプリケーション解像度50%の場合
3DMarkではRTX 2060の方がVega 56をやや上回っていたが、アプリケーション解像度が50%時はそれが若干逆転しているのが面白い。
ただこのゲームの描画システムの癖なのか、頭の向きに追従して描画する際に若干プルプルしたような感じになる。このプルプルした感じはどのビデオカードでも変化なかった。
●アプリケーション解像度100%の場合
さすがにVIVE Cosmosだとアプリケーション解像度100%に耐えられるビデオカードは限られてくる。少なくとも90fpsを維持するにはRTX 2070 SUPERより上のランクのGPUを搭載したカードが必須となる。
以前のAMD環境で検証した際は、Radeon環境でのみGPUフレームタイムが負の値をとるという不思議な現象が発生したが、今回はどの組み合わせからも正しい値で出力されるようになった。どうやらSteamVRかGPU/VIVEドライバーのどれかが改善されたようだ。
●アプリケーション解像度150%の場合
というわけで「Wolfenstein: Cyberpilot」については、アプリケーション解像度50%ならば明確な差は出ないが、100%で遊ぶにはRTX 20シリーズのハイエンドモデルが必須であることが示された。下のグラフはWolfenstein: CyberpilotにおけるGPUフレームタイムの安定値を目視で測定し、比較したものである。